Wszystko co rok, olej + filtry.
[O1] Jak sprawdzić czy wentylatory na chłodnicy działają?
Zwiń
X
-
[O1] Jak sprawdzić czy wentylatory na chłodnicy działają?
Witam,
robi się coraz cieplej i chciałbym sprawdzić czy wentylatory na chłodnicy działają ponieważ nigdy ich nie słyszałem - no chyba, że nie było potrzeby aby się włączały.
Jest sposób aby sprawdzić czy te wentylatory działają ?
Dodatkowo wskaźnik temperatury pokazuje mi podczas jazdy ~85stopni (czujnik miałem wymieniany). Gdy auto stoi lub gdy jedzie się nim z dużą prędkością w upalny dzień temperatura wskakuje równo 90stopni. Termostat?
Dodam, że dwa miesiące temu wymieniałem czujnik temperatury płynu (poprzedni wskazywał tak samo)
Czym może być to spowodowane?
I czym czy jazda z temperaturą 85stopni zamiast 90 czymś grozi ?Zgrywanie wsadów z kości, programowanie BIOS, programowanie pamięci.
-
-
Re: Jak sprawdzić czy wentylatory na chłodnicy działają?
Zamieszczone przez lukas_jgWitam,
robi się coraz cieplej i chciałbym sprawdzić czy wentylatory na chłodnicy działają ponieważ nigdy ich nie słyszałem - no chyba, że nie było potrzeby aby się włączały.
Jest sposób aby sprawdzić czy te wentylatory działają ?
Dodatkowo wskaźnik temperatury pokazuje mi podczas jazdy ~85stopni (czujnik miałem wymieniany). Gdy auto stoi lub gdy jedzie się nim z dużą prędkością w upalny dzień temperatura wskakuje równo 90stopni. Termostat?
Dodam, że dwa miesiące temu wymieniałem czujnik temperatury płynu (poprzedni wskazywał tak samo)
Czym może być to spowodowane?
I czym czy jazda z temperaturą 85stopni zamiast 90 czymś grozi ?
po 1. co mówi VAG/VCDS - jakieś błędy? jakie temperatury pokazuje dla temp. cieczy w kanale 001 oraz ZTCP 130/131 - tzn. tam jest temp z czujnika G62 oraz z czujnika G83 w chłodnicy - zakładając, że termostat działa, to najpierw temp z G62 (silnik) powinna wzrosnąć do ok 90'C (temp otwarcia termostatu), a dopiero potem temperatura G83 (chłodnica) powinna rosnąć od temp otoczenia b. szybko w górę. jeśli obie temp rosną Ci w miarę symetrycznie to raczej masz stale otwarty termostat
po 2. znów VAG - engine / output tests (włączony zapłon, silnik zgaszony) - jeden z nich to test wentylatorów.
po 3. "85" stopni na wskaźniku oznacza, że naprawdę jest z 70. taki trik, żeby nie martwić kierownika - od 79 do 109'C wskazówka stoi pionowo
po 4. niedogrzany silnik - palisz więcej oraz silnik dostaje bardziej po dupie - materiały są tak zaplanowane, aby działać w konkretnej temp, której silnik przy zbyt zimnej cieczy chłodzącej nie osiągnie. przede wszystkim nie pałować
po 5. możesz sprawdzić wentylator "na krótko" - wypinasz kabelek z wtyczki w okolicach dołu chłodnicy pod aku, do brązowego dajesz masę i oba pozostałe to +12v na wentyl: jeden dla 1 prędkości, drugi dla drugiej prędkości - lepiej miej grube kable, bezpiecznik na aku dla drugiej prędkości to 40A
w ogóle gdy temp jest niższa niż zakładana temp pracy silnika, to wentylatory nie ruszą.
Komentarz
-
-
Mozesz tez VAGiem zrobic test elementow wykonawczych.
W zaleznosci od auta mozna uruchomic wentylatory w sterowniku licznika lub sterowniku klimatyzacji.Komfortowie kierunkowskazy - włączasz 1 a miga 3x
Emulator czujnika poziomu oleju G266
Napraw sterowników AIRBAG
Komentarz
-
-
Podpinałem wczoraj kompa i nie było błędów ani na silniku, ani na wskaźnikach. Zrobiłem test elementów wskaźników (ruch zegarów, kontrolki, dźwięki) na końcu (ostatni przed zakończeniem testów) był jeszcze jakiś jeden test ale nie wiem co powinno się podczas niego dziać. Nie mam nabitej klimatyzacji więc nie chcę włączać AC (manualna), żeby nie rozwalić sprężarki.
W najbliższym czasie chcę wymienić termostat bo już mam kupiony.
Jeszcze pytanie, w którym miejscu znajduje się czujnik na chłodnicy?Zgrywanie wsadów z kości, programowanie BIOS, programowanie pamięci.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez lukas_jgZrobiłem test elementów wskaźników
czujnik na chłodnicy jest u mnie po stronie akumulatora, w Twoim silniku jest chyba jeszcze oddzielny termowłącznik wentylatorów - powinien być gdzieś na dolnym wężu łączącym silnik z chłodnicą - na schematach pod numerkiem F18. zwarcie go na krótko powinno uruchomić wentylatory
przy okazji; jak wyglądają Twoje bezpieczniki na akumulatorze? wszystkie OK?
Komentarz
-
-
Odpalajac tes w klimatyzacji nic nie uszkodzi, test robi sie na wylaczonym silniku wiec kompresor nie chodzi - mozna spokojnie testowac.
Co do termowlacznika to jest tylko jeden na chlodnicy, ktory wlacza 1 bieg bezposrednio, 2 bieg jest wlaczany za pomoca sterownika wentylatorow.Komfortowie kierunkowskazy - włączasz 1 a miga 3x
Emulator czujnika poziomu oleju G266
Napraw sterowników AIRBAG
Komentarz
-
-
Podłacz je na krótko to bedziesz mial pewnosc.
Bezpieczniki sa na akumulatorze.Komfortowie kierunkowskazy - włączasz 1 a miga 3x
Emulator czujnika poziomu oleju G266
Napraw sterowników AIRBAG
Komentarz
-
-
witam a moze mi ktos coś podpowie apropo tem. w O1 asv bo nieumie nic znalezc na poczebny temat otóż zapalam autko bez klimatronica to testowałem na postoju 78 stopni termostat puscił duzy obieg , wskazówka doszła do pionu tj 91 st i załączył sie wentyl. skutecznie schładzając, temperatury wskazywał vag, a na załąćzonej klimie zaraz sie załanczają dwa wentylatory i podczas jazdy tez gdzies 78 st termostat puszcza duzy obieg ALEEEE wskazówka zostaje gdzies 80st ( 76 ST NA VAG) i niepodnossi sie dalej, wymieniłem czujnik tem. cieczy na orginał bo poprzedni wskazywał 46-49 st. VAG i nieotwierał duzego obiegu moze kos cos takiego miał
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez broda1920witam a moze mi ktos coś podpowie apropo tem. w O1 asv bo nieumie nic znalezc na poczebny temat otóż zapalam autko bez klimatronica to testowałem na postoju 78 stopni termostat puscił duzy obieg , wskazówka doszła do pionu tj 91 st i załączył sie wentyl. skutecznie schładzając, temperatury wskazywał vag, a na załąćzonej klimie zaraz sie załanczają dwa wentylatory i podczas jazdy tez gdzies 78 st termostat puszcza duzy obieg ALEEEE wskazówka zostaje gdzies 80st ( 76 ST NA VAG) i niepodnossi sie dalej, wymieniłem czujnik tem. cieczy na orginał bo poprzedni wskazywał 46-49 st. VAG i nieotwierał duzego obiegu moze kos cos takiego miał
a sam termostat sprawny?
Komentarz
-
-
błedy vag tj przy pierwszym czuj. to jak pisałem tem 46-49 st ale juz niepamietam czy wyskakiwał na vag błąd ale chyba tak ---czujnik temper---- po wymianie tez chyba wyskakiwał ale juz wskazówka niedochodziła do pionu , wiec mysle zepsuty i wymiana na nowy ale dalej wskazówka niedochodzi do pionu i bodajze raz błąd czujnika temp. teraz cisza ale dali wskazówka 80 st a termostat tak jak wyzej pisałem bodajze 78 st na vag i puszcza moze on za wczas puszcza?kurcze juz niewiem a termostat jeszcze niewymieniany odkad kupiłem auto 1,6 roku
Komentarz
-
-
Ja wymieniłem ostatnio termostat (przy okazji wymieniłem płyn - potrzeba ~6l)
- odkręcasz pokrywę w zbiorniku wyrównawczym
- odkręcasz zaworek przy chłodnicy na dole (da się dojść od góry) zaworek przekręca się w zakresie 90 stopni i wysuwa do przodu
- płyn sobie wycieka - jak skończy to przechodzimy dalej
UWAGA - w bloku i w rurze jest jeszcze sporo płynu więc wycieknie on nam dlatego warto zabezpieczyć jakoś alternator - ja nic nie zabezpieczałem i nic się nie stało ;-)
- ściągamy z plastikowej rury wąż - będzie nam łatwiej działać
- odkręcamy 2 śruby mocujące termostat - jeżeli jest stary to pewnie zostanie na miejscu "przyklejony" do gumy - oringa
- kombinerkami chwytamy za stary termostat i go wyciągamy mocno ciągnąć do siebie
- czekamy aż płyn wycieknie - możemy też wlać w zbiorniczek wyrównawczy wodę destylowaną, żeby usunąć stary płyn
- oczyszczamy miejsce gdzie wchodzi termostat
- termostat wkładamy w kolejności: termostat - oring - plastikowe mocowanie/rura
- zakładamy wąż ponownie - warto mieć opaskę skręcaną bo ciężko jest założyć ponownie zacisk sprężynowy
- zakręcamy rurkę na dole chłodnicy
- wlewamy płyn do oporu i włączamy silnik z maksymalnym grzaniem (bez nawiewu)
- jak termostat się otworzy to płyn zniknie ze zbiorniczka i należy go dolaćZgrywanie wsadów z kości, programowanie BIOS, programowanie pamięci.
Komentarz
-
-
termostat wymieniony teraz czyma 90-91 st wentylator sie załancza 93 st wszystko według vag-a, wymieniajac termostat WAHLERA sciagająć ten kruciec zobaczyłem dwa wyłamane takie cypelki zaznaczone na zdj. i pytanko czy sa WAZNA te cyple , wymieniac kruciec, czy mozna smigac dali i obserwowac co sie dzieje , dodam ze zrobiłem kajs 60 km i wedlug mnie i vag temp. ok i jest ok
[ Dodano: Wto 31 Lip, 12 00:21 ]
dzis przy 12 st cel. temp. na vag doszła do 88,3 st i mały obieg i tak gdzies 35-38 km, po zajechaniu na garaz 44km juz był duzy obieg załączony, troszke dziwne bo nieumiał zagrzac sie do 90 st ,czy tak ma być poradzcie coś
Komentarz
-
Komentarz